SUITA PIEŚNI MIŁOSNYCH/ SUITE OF LOVE SONGS

IMiT_logoplakat 10.12.19 Krakówmkidn_01_cmyk

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Kolekcje” – priorytet „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.  
Kraków/Cracow 10.12.2019, Akademia Muzyczna; Poznań  20.10.2020, Sala Koncertowa im. Tadeusza Szeligowskiego; Gdańsk  25.10.2020, Patio ASP

PROGRAM/PROGRAMME

  • Mathias Spahlinger (ur. 1944) – Adieu m’amour – hommage à Guillaume Dufay (1982-1983)

SUITA PIEŚNI MIŁOSNYCH/SUITE OF LOVE SONGS (2019, zamówienie/commissioned by Fundacja Muzyczna „Harmonie i hałasy”):

  • Maciej Jabłoński (1974) – Planh
  • Agnieszka Stulgińska (1978) – Mon joyeux souvenir
  • Krzysztof Wołek (1976) – Missing Voices
  • Ryszard Lubieniecki (1992) – After Baude Cordier (Belle, bonne, sage tape cover)
  • Artur Zagajewski (1978) – triplum (2019)

Ewa Liebchen flety/flutes; Anna Kwiatkowska skrzypce/violin; Mikołaj Pałosz wiolonczela/cello

Suita pieśni miłosnych to utwór składający się z pięciu części, z których każda jest dziełem innego kompozytora. Maciej Jabłoński, Ryszard Lubieniecki, Agnieszka Stulgińska, Krzysztof Wołek i Artur Zagajewski  to twórcy o rozmaitych i nieraz różnych zainteresowaniach, osobowościach artystycznych, estetycznych upodobaniach. W zamierzeniu utwór ma jednak być pewną całością, której spójność wynika z ograniczenie zakresu możliwych inspiracji do przedbarokowej twórczości frankofońskiej traktującej poprzez tekst o radościach i cierpieniach miłości. Program koncertu obejmuje również opartą na podobnych założeniach kompozycję Adieu m’amour – hommage à Guillaume Dufay  oraz niemieckiego kompozytora Mathiasa Spahlingera.

Suite of Love Songs is a work in five parts composed by five composers.Maciej Jabłoński, Ryszard Lubieniecki, Agnieszka Stulgińska, Krzysztof Wołek and Artur Zagajewski are composers of different interests, artistic personalities and aesthetic orientations. However, their works were intended to create a cohesive whole, this aim attained by their common source of inspiration, which is the pre-Baroque francophone music with texts about joys and pains of love. The concert programme also includes Adieu m’amour – hommage à Guillaume Dufay, a piece of similar character by German composer Mathias Spahlinger.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s